§1 Definicje i postanowienia ogóle
A. Podane niżej pojęcia na potrzeby niniejszego Regulaminu posiadają następujące znaczenie:
- Regulamin – niniejszy dokument regulujący zasady dokonywania transakcji przez nabywców Biletów za pośrednictwem strony internetowej www.smarttour.pl, oraz aplikacji SmartTour dostępnej na platformie Android®. Określa on w szczególności prawa i obowiązki nabywców biletów i partnera systemu jako stron transakcji; Regulamin dotyczy wszystkich zakupionych za pośrednictwem wyżej wymienionej strony internetowej oraz aplikacji biletów wstępu, biletów na wydarzania oraz usług oferowanych przez partnerów systemu.
- SmartTour – platforma turystyczna (aplikacja internetowa oraz mobilna) należąca do qb-mobile s.c. z siedzibą w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98, numer REGON 222054461, numer NIP: 587-170-17-48, umożliwiająca partnerom systemu sprzedaż usług turystycznych, w szczególności biletów wstępu do obiektów turystycznych. Adres poczty elektronicznej: info@smart-tour.pl.
- Partner systemu – osoba prawna, osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która realizuje usługi oferowane za pośrednictwem platformy SmartTour, lub jest właścicielem/zarządcą obiektu, do którego oferuje płatny wstęp.
- Bilet – dokument uprawniający Klienta do skorzystania z realizowanej przez partnera systemu usługi turystycznej (w szczególności wstępu do zwiedzanego obiektu), co do zasady dostarczany do klientów pocztą elektroniczną - do samodzielnego wydruku przez Klienta lub okazania w cyfrowej formie za pośrednictwem urządzenia przenośnego (Smartfon, tablet).
- Usługa – realizowana przez partnera systemu usługa turystyczna, którą sprzedaje on za pośrednictwem platformy SmatTour.
- Klient – osoba/podmiot nabywający bilety na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Pośrednik płatności – agent rozliczeniowy współpracujący z SmarTour, za pośrednictwem którego przeprowadzane i rozliczane są transakcje dokonywane przez Klientów na rzecz partnerów systemu
B. Postanowienia ogólne
- Kupujący bilety wyraża zgodę na warunki transakcji określone w regulaminie i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Firma qb-mobile s.c. nie jest właścicielem obiektów, organizatorem wydarzeń, ani oferentem usług turystycznych. Firma qb-mobile s.c. jest właścicielem platformy SmartTour pozwalającej partnerom systemu na sprzedaż i dystrybucję usług turystycznych na podstawie odrębnej umowy zawartej pomiędzy qb-mobile s.c. a partnerem systemu. Wobec tego qb-mobile s.c. nie ponosi odpowiedzialności za oferowane usługi, ich jakość oraz zgodność opisu z rzeczywistymi warunkami. Podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym jest partner systemu:
PTH Kąpielisko Morskie Sopot Sp. z o.o.
ul. Chopina 10, 81-723 Sopot
NIP 585-000-12-47
REGON: 190006541
KRS: 0000191185
Wszelkie skargi i wnioski dotyczące zwiedzanego obiektu, organizacji wydarzenia lub przebiegu usługi turystycznej należy kierować wyłącznie do partnera systemu. Skargi i wnioski skierowane do qb-mobile s.c., a dotyczące organizacji usług, zostaną przekazane partnerowi systemu. - Firma qb-mobile s.c. nie jest w żaden sposób odpowiedzialna za oferowane usług, nie ponosi odpowiedzialności za zmianę daty, godziny, miejsca czy odwołanie wydarzenia. Tym samym qb-mobile s.c. nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody lub straty, które poniósł Klient w związku z skorzystaniem z usługi, na które zakupił bilet, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez klienta w związku z usługą, jej zmianami, odwołaniem lub organizacją. Wszelkie roszczenia winny być skierowane do właściwego partnera systemu.
- Klient (osoba nabywająca bilet) zobowiązany jest stosować się do warunków sprzedaży i postanowień partnera systemu, zwanych dalej regulaminem partnera. W przypadku, gdy regulamin partnera odrębnie reguluje kwestie objęte również w regulaminie SmartTour, w pierwszej kolejności należy stosować postanowienia regulaminu partnera.
§2 Procedura zakupu biletów
- Realizacja przez Klienta procedury zakupu biletu/ów, stosownie do algorytmu poszczególnych kroków prowadzących do finalizacji transakcji, stanowi z chwilą jej zakończenia i potwierdzenia wybranego rodzaju płatności prawnie skutecznie zawartą umowę sprzedaży biletu/ów.
- Dokonanie płatności przez klienta celem realizacji zamówienia oznacza zawarcie umowy na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827(U)).
- qb-mobile s.c. nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane wpisane przez klienta do systemu SmartTour. W razie wątpliwości co do poprawności danych należy skontaktować się z biurem SmartTour. Jeżeli na skutek podania przez klienta błędnych danych email z biletem elektronicznym nie został mu dostarczony, na życzenie klienta SmartTour nada go ponownie, po uprzednim przesłaniu przez klienta prawidłowego adresu e-mail.
- Informacja o cenie biletu znajduje się na stronie internetowej www.smart-tour.pl, w aplikacji mobilnej oraz prezentowana jest każdorazowo w systemie podczas procesu zakupu biletu.
- Bilet zakupiony poprzez system SmartTour jest wysyłany do klienta niezwłocznie po otrzymaniu przez pośrednika płatności potwierdzenia opłacenia zamówienia. Bilety są dostarczane klientowi za pośrednictwem poczty e-mail.
- Sprzedaż poprzez system SmartTour kończy się na:
- wyświetleniu informacji o powodzeniu płatności oraz wyświetleniu zakupionego biletu w oknie przeglądarki, w którym dokonywano płatności.
- wysyłce biletu na podany przez klienta adres e-mail.
- jeśli zakup dokonywany był przez aplikację mobilną SmartTour - zapisanie biletu w aplikacji mobilnej SmartTour w dziale „moje bilety”.
- W przypadku, w którym prawidłowo zamówiony i opłacony bilet nie dotarł do klienta, klient powinien skontaktować się z biurem SmartTour osobiście lub telefonicznie w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00.
- Warunkiem sprzedaży jest zapłata za bilet w trakcie procedury składania zamówienia. Zamówienie nieopłacone zostanie anulowane przez system w ciągu 24 godzin. Zmiany w nieopłaconym zamówieniu nie są możliwe.
- Zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827(U)) klientowi zawierającemu umowę w systemie sprzedaży biletów SmartTour nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
- qb-mobile s.c. nie ponosi odpowiedzialności za autentyczność biletów kupionych poza siecią sprzedaży SmartTour. Nabywanie biletów z drugiej ręki niesie za sobą ryzyko kupienia biletu nieważnego.
- Zawarta na podstawie regulaminu umowa obowiązuje od dnia jej zawarcia do czasu jej wykonania poprzez realizację
- System SmartTour kontroluje i weryfikuje proces składania zamówień oraz zakupu biletów. W razie stwierdzenia, że dane zamówienie lub zakup przeprowadzono niezgodnie z regulaminem, qb-mobile s.c. ma prawo anulowania danego zamówienia i usunięcia konta użytkownika, który złożył dane zamówienie. Zakupy niezgodne z regulaminem obejmują w szczególności próby zakupu biletu przy pomocy automatu, tj. specjalnie skonstruowanego oprogramowania do składania zamówień lub dokonywania zakupów, lub w dowolny inny sposób, który zaburza normalne funkcjonowanie systemu, w szczególności poprzez ograniczenie innym osobom swobody nabywania biletów w normalnym trybie.
§3 Postępowanie reklamacyjne
- Niniejszy regulamin ma zastosowanie do wszystkich biletów zakupionych przez system SmartTour.
- qb-mobile s.c. nie jest sprzedawcą usług, a jedynie udostępnia narzędzia do ich sprzedaży i dystrybucji dlatego w zakresie reklamacji stosuje się postanowienia pkt.I B ust. 1-4.
- Zakupione bilety nie podlegają wymianie ani zwrotowi. W przypadku uszkodzenia, zniszczenia, utraty lub kradzieży biletów, klient powinien się skontaktować z partnerem systemu w celu ustalenia postępowania reklamacyjnego.
- W przypadku, kiedy usługa zostaje anulowana przez partnera systemu, qb-mobile s.c. zamieści taką informację na stronie systemu SmartTour: www.smart-tour.pl oraz może wysłać informację mailową do klientów. Następnie partner systemu, który anulował usługę, dokona zwrotu należności za bilet zakupiony poprzez system SmartTour na kartę lub konto bankowe, z którego została dokonana płatność podczas składania zamówienia. Zwrot nastąpi w terminie do 14 dni od dnia anulowania usługi.
- qb-mobile s.c. nie zwraca kosztów dojazdu, noclegu, ani innych kosztów pośrednio związanych z ewentualnym skorzystanie z usługi.
- Poza przypadkiem anulowania usługi przez partnera systemu i sytuacjami przewidzianymi przepisami prawa, zwroty biletów nie są możliwe.
- Wszelkie roszczenia oraz pytania związane z używaniem systemu należy kierować na adres e-mail: info@smart-tour.pl lub w formie pisemnej na adres: qb-mobile s.c., al. Zwycięstwa 96/98, 81-451 Gdynia, natomiast w zakresie korzystania z usług – bezpośrednio do partnera systemu.
§4 Prywatność
- qb-mobile s.c. z siedzibą w Gdyni przy al. Zwycięstwa 96/98 gromadzi, przechowuje i zabezpiecza dane osobowe klientów zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r.
- Dane osobowe przekazywane przez klienta są przetwarzane w celu realizacji umowy sprzedaży biletów
- Przekazane przez klienta dane osobowe mogą być przekazywane partnerowi systemu, które realizuje sprzedawaną usługę, na którą został zakupiony bilet, wyłącznie w celach związanych z realizacją usługi.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, jak również do ich poprawiania, uzupełniania i ewentualnego żądania usunięcia.
- Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez qb-mobile s.c. jego danych osobowych dla celów realizacji zamówienia zakupionych biletów, realizacji ewentualnego zwrotu bądź reklamacji.
§5 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie będą miały przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827(U)).
- W razie sporów z klientem, sądem właściwym do ich rozpoznania będzie sąd właściwy wedle przepisów kodeksu postępowania cywilnego.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania z mocą obowiązującą od dnia 01 czerwca 2016 r.
- Regulamin i warunki zakupu biletów ważne do dnia 31 grudnia 2016r. dostępne są pod adresem: http://www.smart-tour.pl/regulamin.qbpage